Välkommen till Börjans förskola
  • Välkommen
  • Personal
  • Allmän information
  • Vår vision
  • Barnsyn
  • Bilder
  • Ansöka om plats
  • Länkar
  • Kontakta oss
  • Lediga tjänster
  • Kalendarium
  • Klagomålshantering
  • Föräldraenkäten
Picture

It's the Simple Things

Klagomålshantering på Börjans förskola

Enligt skollagen 4 kap. 8 § ska det finnas skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål. Om du som vårdnadshavare har synpunkter eller klagomål på verksamheten vill vi gärna veta det. Vi ser det som en del av vårt kvalitetsarbete och ett tillfälle att förbättra vår verksamhet.

Om Du/Ni har synpunkter eller klagomål, vänd er i första hand till någon av våra pedagoger eller förskolechefen. Ni kan även vända er till styrelsen eller Uppsala kommun.

Den berörda tar emot ditt klagomål och tar i sin tur kontakt med de övriga berörda personerna för att få deras syn på händelsen/ sakfrågan. Inom 10 dagar får du besked om hur handläggningen av ditt klagomål går vidare.

Styrelsen som är Huvudman är ansvarig för utredning och återkoppling av klagomål.

Synpunkter/klagomål följs upp samt dokumenteras och är sedan en del av vårt kvalitetsarbete.

Börjans personal samt förskolechef nås på 018-369460 eller skicka e-post till forskolechef@borjansforskola.se

Styrelsen: styrelse@borjansforskola.se

Kommunen: 018-7270000

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Välkommen
  • Personal
  • Allmän information
  • Vår vision
  • Barnsyn
  • Bilder
  • Ansöka om plats
  • Länkar
  • Kontakta oss
  • Lediga tjänster
  • Kalendarium
  • Klagomålshantering
  • Föräldraenkäten